Silikon Sikaflex11FC_Purform
Wybierz branżę budowlaną ! Sprawdzone firmy, Ceny, Porady, oferty inwestorów i materiałów budowlanych sprawdź !
Aktualności
PUBLIKACJEAktualnościAktualności

Dlaczego warto zorganizować szkolenie SEP dla pracowników w siedzibie firmy? (r)
03.09.2020

dlaczego-warto-zorganizowac-szkolenie-sep-dla-pracownikow-w-siedzibie-firmy-r

Każdy przedsiębiorca działający w szeroko pojętej branży energetycznej (firmy hydrauliczne, elektryczne, monterzy różnych instalacji, przedsiębiorstwa zajmujące się budową sieci ciepłowniczych itd.) doskonale wie, jak ogromny wpływ na konkurencyjność jego biznesu mają ludzie. Najlepiej ci posiadający wysokie kwalifikacje zawodowe, potwierdzone stosownymi certyfikatami. W tym sektorze największą moc mają oczywiście uprawnienia SEP.

Problem w tym, że na polskim rynku nadal brakuje fachowców z takimi kwalifikacjami, co wymusza na pracodawcach stałe konkurowanie o nich wysokimi wynagrodzeniami. Można jednak podjeść do sprawy inaczej i zainwestować w już zatrudnionych członków zespołu, opłacając im szkolenie SEP oraz następujący po nim egzamin SEP na wybrane uprawnienia zawodowe. Taki kurs śmiało można przeprowadzić w siedzibie firmy. Dlaczego warto? Sprawdź kilka najważniejszych argumentów.

Kiedy można zorganizować szkolenie SEP w siedzibie firmy?
Wypada zacząć od wyjaśnienia tej kwestii, ponieważ może ona nie być tak oczywista dla każdego pracodawcy. Podstawowym warunkiem, jaki trzeba spełnić, aby przeprowadzić kurs SEP w siedzibie przedsiębiorstwa, jest zebranie odpowiedniej liczby uczestników. Odpowiedniej, czyli jakiej? To już zależy od wewnętrznej polityki firmy szkoleniowej. Z reguły jednak wystarczy 5 osób, aby zorganizowanie takiego szkolenia SEP miało sens.

Kolejną kwestią są warunki lokalowe. Nikt oczywiście nie oczekuje, że przedsiębiorca udostępni instruktorom ogromną salę szkoleniową z najnowocześniejszymi technologiami audiowizualnymi, ale jednak powinno to być pomieszczenie, które zapewni w miarę komfortowe warunki do przekazywania wiedzy.

Warto wiedzieć
Szkolenie SEP składa się z dwóch paneli: wykładowego oraz warsztatowego. Dlatego wymagana jest spora ilość miejsca, którą należy skonsultować z organizatorem kursu przed zaproszeniem instruktorów do siedziby firmy.

Dodatkowo zwracamy uwagę na fakt, iż w sytuacji, gdy szkolenie ma się odbyć w znacznej odległości od miejsca zamieszkania instruktora, to zwykle pracodawca pokrywa koszt jego zakwaterowania w hotelu. Sumarycznie jednak takie rozwiązanie i tak może się bardzo opłacić, ale do tego jeszcze wrócimy.

Najważniejsze korzyści z organizacji kursu SEP w firmie
Podstawowym atutem tego rozwiązania jest oczywiście oszczędność czasu. Doceni to każdy pracodawca, który deleguje do udziału w szkoleniu kilku bardzo ważnych pracowników, których nieobecność w firmie nawet przez jeden dzień mogłaby negatywnie odbić się na funkcjonowaniu zakładu. Tutaj ten problem nie występuje, ponieważ godziny szkolenia można swobodnie ustalić z instruktorem i na przykład przeprowadzić kurs po południu.

Na zorganizowanie szkolenia SEP w siedzibie firmy powinien się zdecydować każdy przedsiębiorca, który wie, że w jego miejscowości nie są planowane żadne kursy energetyczne, a najbliższe tego typu szkolenie odbędzie się np. w mieście oddalonym o 100 czy 200 kilometrów. Zapraszając instruktorów do siebie można oszczędzić pracownikom kłopotliwego, męczącego dojazdu, a to powinno również przełożyć się na ich lepsze skupienie w trakcie szkolenia i tym samym zwiększyć szanse na zdanie egzaminu SEP za pierwszym podejściem.

Warto również wspomnieć o tym, że kurs SEP przeprowadzony w siedzibie firmy daje większe prawdopodobieństwo zdania egzaminu SEP przed Komisją Kwalifikacyjną. Wynika to z tego, że pracownicy są w znanym sobie środowisku, a więc siłą rzeczy mniej się stresują.

Co z kosztami?
Przejdźmy do tematu, który z pewnością zainteresuje większość przedsiębiorców. Czy zorganizowanie szkolenia SEP dla pracowników w siedzibie firmy jest opcją drogą? Może należy to uznać za rozrzutność? Nic z tych rzeczy.

W rzeczywistości takie rozwiązanie może się przedsiębiorcy bardzo opłacić. Pokażmy to na przykładzie szkoleń SEP organizowanych przez Krajowe Centrum Kształcenia. W sytuacji, gdy kurs ma się odbyć w siedzibie firmy, a więc będzie kursem zamkniętym, pracodawca nie ponosi żadnego kosztu szkolenia. Opłaca jedynie egzamin SEP następujący bezpośrednio po kursie. Jest to ewidentna korzyść finansowa, którą szczególnie mocno odczują właściciele firm delegujący do udziału w szkoleniu grupę kilkunastu czy kilkudziesięciu pracowników.

Gdy nie możesz zebrać odpowiedniej liczby pracowników
Jeśli masz małą firmę lub po prostu nie widzisz sensu w opłacaniu szkolenia SEP dla większej grupy pracowników, to oczywiście nadal możesz oddelegować jedną czy dwie osoby na kurs otwarty. Najlepiej będzie wówczas postawić na takie szkolenie, które zbiera bardzo dobre recenzje wśród przedsiębiorców. Sprawdź również wyniki zdawalności egzaminu SEP – to najlepsze kryterium jakości kursu.

Dobrym pomysłem będzie także oddelegowanie pracowników na kurs SEP organizowany możliwie jak najbliższej siedziby firmy. Tutaj ujawnia się ważny atut szkoleń Krajowego Centrum Kształcenia. Są one organizowane praktycznie w całej Polsce, w tym w Białymstoku, Bielsku-Białej, Bydgoszczy, Gdańsku, Katowicach, Lublinie, Krakowie, Rzeszowie, Szczecinie, Warszawie i we Wrocławiu więcej na stronie: https://sep-szkolenia.pl/oddzialy

TYNKI MASZYNOWE POZNAŃ
 
Materiały budowlane
 
 
Copyright by ultimadesign.pl
strony internetowe - CD-WEB
Pliki cookie pomagają nam udostępniać nasz serwis. Korzystając z niego, zgadzasz się na użycie plików cookie. Więcej informacji na ten temat w naszej "Polityce Prywatności"
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz.Urz. UE L 2016.119.1), dalej RODO, informuję, że: Administratorem zostawionych tu Twoich danych osobowych jest Ultima Design Poznań 61-614 , ul. Umultowska 102a/5 zarządzający systemem Wielkiebudowanie.pl więcej o przetwarzaniu danych RODO OK, rozumiem